Marek Kamiński, członek PRB, wrócił właśnie z wyprawy niemożliwej, „No Trace Expedition”, by na konferencji prasowej w Pałacu Sobańskich opowiedzieć nam o idei tego projektu oraz swoich doświadczeniach.
Podróżnik przejechał 30 tys. km samochodem elektrycznym, stworzonym raczej z myślą o miastach niż dalekich podróżach. W ten sposób chciał nam uświadomić, że w taki sposób można przemierzać dalekie i trudne dystanse, a jednocześnie pozytywnie wpływać na otoczenie, chroniąc je przed szkodliwymi śladami ludzkiej działalności. Na dzisiejszej konferencji prasowej odpowiadał na pytania: Dlaczego dbanie o lepszy świat wymaga odwagi? W jaki sposób idea „No Trace Expedition” przyczyniła się do zmiany świata na lepsze? Jaką Rosje zobaczył z okna samochodu Nissan LEAF? Polska, Litwa, Łotwa, Rosja, Mongolia, Chiny, Korea Południowa, Japonia – co zaskoczyło go w poszczególnych krajach? Dlaczego samochody elektryczne to samochody przyszłości?
„Ponad 1000 fundacji zaufało państwu. Czy słusznie?” – pod takim tytułem Rada Przedsiębiorczości, forum największych polskich organizacji pracodawców i przedsiębiorców, opublikowała swój apel do Ministra Finansów. Jak zauważają sygnatariusze apelu, „w pierwszym roku obowiązywania ustawy o fundacjach rodzinnych polscy przedsiębiorcy zaufali państwu i zarejestrowali ponad 1000 fundacji”. Kilkaset kolejnych wniosków o rejestrację czeka na rozpatrzenie. Pokazuje […]
Ten apel Polskiej Rady Biznesu (PRB) zjednoczył ponad 200 największych polskich przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji biznesowych i mediów. Jednym głosem wzywają oni ministra Adama Bodnara do podjęcia legislacyjnej walki z fake newsami i mową nienawiści w przestrzeni wirtualnej. „Podjęcie takiej walki to absolutna konieczność, gdyż wraz z rozwojem technologii cyfrowych i sztucznej inteligencji rosną możliwości produkcji […]
Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, Polską Radą Biznesu oraz Związkiem Banków Polskich zaapelowały do Ministra Sprawiedliwości o zdecydowaną walkę z publikowanymi fałszywymi informacjami (fake news) oraz mową nienawiści (hate speech) w świecie wirtualnym. „Wirtualna agresja napędzana poczuciem bezkarności i braku odpowiedzialności za słowa niejednokrotnie przekształca się w rzeczywiste […]