Konferencja prasowa i premiera raportu PRB „Przedsiębiorca wysłuchany. Czego potrzebuje do rozwoju?”

21 maja odbyła się konferencja prasowa poświęcona raportowi Polskiej Rady Biznesu na temat potrzeb przedsiębiorców. Raport został przygotowany przez ekspertów Polityki Insight.

To kolejny raport PRB o polskich przedsiębiorcach po ubiegłorocznym opracowaniu pt. „Przedsiębiorca odczarowany: kim są twórcy polskiej gospodarki?”.

Wśród panelistów omawiających wyniki badania znaleźli się:

  • dr Małgorzata Adamkiewicz – wiceprezes i dyrektor generalna Adamedu, wiceprezes PRB,
  • dr Adam Czerniak – główny ekonomista Polityki Insight,
  • Monika Helak – badaczka Polityki Insight,
  • Janusz Jankowiak – główny ekonomista PRB,
  • Jacek Olechowski – prezes MediaCap i wiceprezes PRB,
  • Grzegorz Płatek – dyrektor departamentu doskonalenia regulacji gospodarczych w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.

Paneliści odpowiedzieli m.in. na następujące pytania:

  • Co łączy jednoosobowe działalności z dużymi przedsiębiorstwami?
  • Dlaczego wielu przedsiębiorców popiera wzrost płac minimalnych?
  • Czy polski pracodawca zwiększa dbałość o pracownika?
  • Co w klinie podatkowym blokuje przedsiębiorczość? Podatki czy składki ZUS?
  • Czy innowacje są dostępne tylko dla największych?

Pobierz raport

Zobacz również

Apel Rady Przedsiębiorczości o dialog i wsparcie instytucji fundacji rodzinnej

29 sierpnia 2024

„Ponad 1000 fundacji zaufało państwu. Czy słusznie?” – pod takim tytułem Rada Przedsiębiorczości, forum największych polskich organizacji pracodawców i przedsiębiorców, opublikowała swój apel do Ministra Finansów. Jak zauważają sygnatariusze apelu, „w pierwszym roku obowiązywania ustawy o fundacjach rodzinnych polscy przedsiębiorcy zaufali państwu i zarejestrowali ponad 1000 fundacji”. Kilkaset kolejnych wniosków o rejestrację czeka na rozpatrzenie. Pokazuje […]

czytaj więcej

STOP agresji i bezkarności w wirtualnej przestrzeni

1 sierpnia 2024

Ten apel Polskiej Rady Biznesu (PRB) zjednoczył ponad 200 największych polskich przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji biznesowych i mediów. Jednym głosem wzywają oni ministra Adama Bodnara do podjęcia legislacyjnej walki z fake newsami i mową nienawiści w przestrzeni wirtualnej. „Podjęcie takiej walki to absolutna konieczność, gdyż wraz z rozwojem technologii cyfrowych i sztucznej inteligencji rosną możliwości produkcji […]

czytaj więcej

Biznes apeluje do Ministra Sprawiedliwosci o walkę z fake newsami

10 lipca 2024

Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, Polską Radą Biznesu oraz Związkiem Banków Polskich zaapelowały do Ministra Sprawiedliwości o zdecydowaną walkę z publikowanymi fałszywymi informacjami (fake news) oraz mową nienawiści (hate speech) w świecie wirtualnym. „Wirtualna agresja napędzana poczuciem bezkarności i braku odpowiedzialności za słowa niejednokrotnie przekształca się w rzeczywiste […]

czytaj więcej
en/pl


^